Tekst- en adviesbureau Cup of Copy is in mei 2015 opgericht door Rosalinde Markus: ''Met Cup of Copy help ik maatschappelijk betrokken organisaties en sociale ondernemers om hun mooie werk online onder de aandacht te brengen.''

Mijn verhaal

Als je jaren geleden aan mijn ouders vroeg wat ik later zou worden, antwoordden ze: ‘Rosalinde? Zij gaat iets met schrijven doen.’

Nog voordat ik zelf doorhad dat ik schrijven het allerleukste vond wat er bestaat, wisten mijn ouders al dat het altijd een belangrijk onderdeel zou zijn van mijn leven. Ik herinner me het moment nog heel goed waarop ik ontdekte dat ik het ook goed kon. Op een avond kwam mijn vader naar me toe. Hij las een verhaal voor aan mijn jongere broertje en had een probleem. ‘Het verhaal heeft een open einde,’ zei hij. ‘Kun jij er niet een mooi einde aan schrijven?’ Het ging om de Nederlandse vertaling van het boek Hatchet van Gary Paulsen. Ik schreef een nieuw einde en gaf het aan mijn vader. Hij plakte de pagina’s in het boek. Die avond, toen mijn vader het verhaal voorlas, bleef ik achter de kamerdeur staan. ‘Wat vond je ervan?’ vroeg mijn vader. Mijn broertje glimlachte: ‘Fantastisch.’ Het werd zijn favoriete boek.

Op dat moment ontdekte ik de kracht van schrijven: een goed verhaal of een sterke tekst doet iets met je. Zo’n tekst heeft impact. In 2017 studeerde ik af aan de opleiding Communicatie waar ik mijn liefde voor taal en communicatie verder ontwikkelde.

Over Cup of Copy

Vanuit mijn overtuiging dat maatschappelijk betrokken organisaties en ondernemers die zich inzetten voor mens, dier en aarde een podium verdienen, is tekst- en adviesbureau Cup of Copy ontstaan. Cup of Copy helpt deze organisaties en ondernemers om hun mooie werk online onder de aandacht te brengen. Door het schrijven van rake teksten, het ontwikkelen van een sterke online strategie en het bieden van communicatieadvies bereikt hun belangrijke boodschap het juiste publiek.

Een rake tekst is het begin, de boodschap effectief onder de aandacht brengen via (online) communicatiekanalen is de volgende stap. Ik geloof dat dat bij veel organisaties beter kan. Daarom zet ik mijn jarenlange kennis en ervaring als tekstschrijver, blogger, webredacteur en communicatieadviseur graag in om jou te helpen.

Missie

''Met Cup of Copy wil ik een bijdrage leveren aan een duurzame wereld.
Dat doe ik door bedrijven en organisaties die zich inzetten voor mens, dier
en aarde te helpen met het vertellen van hun verhaal. Als zij met hun verhaal
het juiste publiek bereiken, maken we samen echt een verschil.''

Samenwerken?

Vanuit mijn overtuiging dat de wereld behoefte heeft aan mensen en organisaties die hem een stukje mooier willen maken, werk ik het liefst samen met ondernemers en organisaties die zich daarvoor inzetten. Ik geloof erin dat betrokken organisaties en sociale ondernemers een belangrijk verschil maken voor de wereld waarin we leven en daarom een podium verdienen. Als jij je inzet om onze leefwereld in positieve zin te veranderen, raak ik enthousiast en werk ik graag met je samen. Jouw verhaal verdient het om gehoord te worden en daar ga ik je bij helpen met copywriting en online marketing.

Neem contact op