Logisch dat je meer over de persoon achter Cup of Copy wil weten. Dat ben ik, Rosalinde Markus (1994). Ik ontwikkelde al jong een passie voor schrijven en raakte niet lang daarna verslaafd aan bloggen. In 2017 studeerde ik af aan de opleiding Communicatie.

Mijn verhaal

Als je jaren geleden aan mijn ouders vroeg wat ik later zou worden, antwoordden ze: ‘Rosalinde? Zij gaat iets met schrijven doen.’

Nog voordat ik zelf doorhad dat ik schrijven het allerleukste vond wat er bestaat, wisten mijn ouders al dat het altijd een belangrijk onderdeel zou zijn van mijn leven. Ik herinner me het moment nog heel goed waarop ik ontdekte dat ik het ook goed kon. Op een avond kwam mijn vader naar me toe. Hij las een verhaal voor aan mijn jongere broertje en had een probleem. ‘Het verhaal heeft een open einde,’ zei hij. ‘Dan weet je broertje nooit hoe het afloopt. Kun jij er niet een mooi einde aan schrijven?’ Het ging om de Nederlandse vertaling van het boek Hatchet van Gary Paulsen. De dag erna gaf ik mijn vader het einde dat ik zelf geschreven had. Hij plakte de pagina’s aan het einde van het boek, zodat mijn broertje niets door zou hebben. Toen hij het hem die avond voorlas, bleef ik achter de kamerdeur staan om te horen of mijn broertje iets merkte. Hij vond het een fantastisch einde. Op dat moment ontdekte ik de kracht van schrijven: een goed verhaal of een sterke tekst doet iets met je. Zo’n tekst heeft impact.

In 2011 zocht ik een podium voor mijn verhalen en startte ik een blog. Hoe vaker ik blogde, hoe meer lezers ik kreeg. Het duurde niet lang voordat ik verslaafd raakte aan bloggen. Dankzij het bloggen zag ik wat de juiste tekst kan losmaken bij lezers en ontdekte ik hoe je die teksten het beste onder de aandacht van jouw publiek brengt. Ik besloot me erin te verdiepen, werd webredacteur bij een literaire stichting, hoofdredacteur bij een online tijdschrift en studeerde Communicatie. Je ziet, zodra ik ergens in geloof, neemt mijn enthousiasme het over.

Inmiddels is schrijven mijn tweede natuur, net zoals omgaan met digitale media. Een rake tekst is het begin, de boodschap effectief onder de aandacht brengen via (online) communicatiekanalen is de volgende stap. Mijn jarenlange kennis en ervaring als blogger, webredacteur en communicatieprofessional zet ik graag in om jou te helpen.

‘Met Cup of Copy wil ik een bijdrage leveren aan een duurzamere en sociale wereld. Dat doe ik door de online zichtbaarheid en communicatie van bedrijven en organisaties die zich daarvoor inzetten te verbeteren.’

Samenwerken?

Vanuit mijn overtuiging dat de wereld behoefte heeft aan mensen en organisaties die hem een stukje mooier willen maken, werk ik het liefst samen met ondernemers en organisaties die zich daarvoor inzetten. Ik geloof erin dat bedrijven met een sociale en duurzame missie een belangrijk verschil maken voor de wereld waarin we leven en daarom een podium verdienen. Als jij je inzet om onze leefwereld in positieve zin te veranderen, raak ik enthousiast en werk ik graag met je samen. Jouw verhaal verdient het om gehoord te worden en daar ga ik je bij helpen met online communicatie, copywriting en marketing.

Neem contact op